Filter Maanteekarikasarja võitja 2015 - Ivo Suur!
Ivo Suur võitis Filter Maanteekarikasarja 2015. aastal. Kuivõrd tegu on ka Filter Temposõidu Karikasarja sama aasta võitjaga, siis on 2015. aasta detsembris tehtud intervjuu mõlemat sarja puudutav.
Teist sai esimene rattur, kes võitnud ühel aastal Filter Maanteekarikasarja ja Filter Temposõidu Karikasarja. Kumb esikoht Teile suuremat rahulolu pakkus?
Filter Maanteekarikasarja võit oli kindlasti magusam, sest seal oli konkurents väga tihe ning häid sõidumehi palju. Grupisõidus on kordades raskem olukorda kontrolli all hoida, sest tihtipeale ei sõltu kõik sinust endast. Eraldistardis on asi väga lihtne – oled ainult sina ise ja aeg.
Palun analüüsige, mis oli Teie edu taga?
Suutsin läbi terve hooaja näidata stabiilseid tulemusi. Olin kõikidel etappidel otsustavatel hetkedel sündmuste keskel ja võtsin vajalikud punktid ära.
Kas mõlema sarja võidu seadsite eesmärgiks ka enne hooaega?
Filter Temposõidu Karikasarja läksin sõitma nagu alati - annan endast parima ja kui sellega kaasneb võit, siis on kena. Igal etapil olin stardijoonel mõttega, et kas suudan saavutada paremaid näitajaid kui eelmisel korral ning seeläbi saada aimu enda võimetest ja vormist. Filter Maanteekarikasarja võitmisele olin vilksamisi mõelnud küll, kuid selgem siht sai paika alles pärast Tabasalu Rattarallit, kui tõusin sarja liidriks. Sealt edasi oli igal võistlustel tehtud käik hoolikalt läbi mõeldud.
Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Kindlasti Tabasalu Rattaralli võitmine. Sõitsin 10 kilomeetrit enne lõppu sõidu alguses peapundist põgenenud jooksikutele järgi ning napsasin soomlaste ees võidu. Samuti jään meenutama Filter Maanteekarikasarja viimast etappi Võrus, kus suutsime klubiga teha perfektse töö. Opel Thule ProTeam sai meeste, naiste (Liisa Ehrberg) ja meeskonnaarvestuse üldvõidu.
Kui tõsiselt rattasporti võtate?
Starti tulen alati plaaniga võidelda kõige kõrgemate kohtade eest. Minu elustiiliks on sport, kuid siiski treenin ja võistlen vaid nii palju, kui tervist on antud ja töö kõrval aega jääb. Minu lõppenud hooaja kilometraaž oli 10 000 km. Igaüks hinnaku ise, kui tõsine number see on. Kui suudad kõik vajaliku kvaliteetselt ära teha, siis saavutad tulemusi ka üsna keskpärase treeningkoormusega.
Järgmisel aastal Filter Maanteekarikasari kasvab, kalendrisse lisandub Mulgi Rattaralli. Kas trass ja kavandatav mäefiniš sobivad Teile?
Viljandi piirkond on mulle alati meeldinud ja sobinud ning sealse kurikuulsa tõusuga tuleb nii mõnigi hea mälestus meelde. Kindlasti saab põnev sõit olema.
Filter Temposõidu Karikasarjas vahetab Tabasalu etapi välja Kiili osavõistlus. Olete üldse seal võistelnud ja mida Kiili etapilt ootate?
Korraldajate seisukohast saan täiesti aru, miks Tabasalu etapi läbiviimine üsna ebamugav võis olla, kuna liiklus on sealkandis päris tihe. Kiilis ma kunagi võistelnud pole. Ootan siledat ja kiiret etappi, et ikka suuremaid kiiruseid saavutada.
Tänavune talv on olnud ratturite vastu sõbralik. Olete saanud ilmselt korralikult trenni teha ja uueks hooajaks kilometraaži koguda.
Hooaja lõppedes ma ratast praktiliselt terve kuu ei puutunud. Tegin kõike muud. Novembri lõpust alates olen vaikselt hakanud sõitmas käima, kuid võtan asja siiski veel rahulikult. Kui ilm ikka sõitmist ei soosi, siis vägisi välja ei lähe ning pigem ujun või rassin jõusaalis. Ettevalmistusperioodil on mulle alati meeldinud ka jooksmas käia, kuid praegu on see välistatud, kuna viimased kaks kuud on mind lihase/liigeseprobleem vaevanud. Teen aktiivselt spetsiaalseid harjutusi ning loodan, et uuest aastast olen taas võimeline ka jooksma.
Kas jätkate samade ratastega või on jõuluvanalt oodata uusi sõiduvahendeid?
Jõuluvanalt on oodata uut panni ning võib-olla ka head paremat kraami, mis aitaks organismil meie talve üle elada (naerab). Sõiduvahenditega toetab mind Veloplus - grupisõitudes kasutan Merida Reactot ja temporattaks on kunagi Ervin Korts-Lauri käsutuses olnud 2008. aasta Treki tippmudel. Järgmiseks hooajaks teen sellele rattale põhjaliku uuenduskuuri.